Monday, April 2, 2007

Περί νηστείας

Με το θέμα της νηστείας είχα μπερδευτεί και έτσι έκατσα και το σκέφτηκα λίγο περισσότερο.
Εγώ ξέρω ότι κανονικά, σύμφωνα με το θρησκευτικό “νόμο”, πρέπει να νηστέψεις σαράντα μέρες. Αυτό είναι το σωστό και το πρέπον αν θες να λέγεσαι καλός χριστιανός στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια. Μέχρι εδώ πιστεύω ότι συμφωνούμε.

Το μπέρδεμα τώρα μου δημιουργήθηκε, όταν άκουγα κάποιους που θεωρούν τους εαυτό τους “καλούς χριστιανούς”, που πηγαίνουν στην εκκλησία συχνά, που κάνουν το σταυρό τους κάθε φορά που περνάνε απ’ έξω, που έχουν γεμίσει τους τοίχους του σπιτιού τους με εικόνες, που δεν τρώνε κρέας την Τετάρτη και την Παρασκευή και άλλα τέτοια σχετικά, να κάνουν διάφορες αλχημείες όσο αφορά τη νηστεία.
Τι εννοώ… αυτοί που νηστεύουν όλες τις μέρες ΚΑΝΟΝΙΚΑ και ΜΟΝΟ για ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ λόγους και όχι για λόγους δίαιτας με πρόφαση τη σαρακοστή, είναι ελάχιστοι και εκτιμώ, ότι λογικά αυτοί, δε θα πρέπει να είναι και πάνω στην “ανάπτυξη” τους ηλικιακά. Οι άλλοι τώρα λοιπόν, κάνουν τη δική τους προσωπική νηστεία, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους. Έτσι έχουμε τις εξής παραλλαγές :
-τη νηστεία του ενός μήνα.
-τη νηστεία των δύο εβδομάδων.
-τη νηστεία της Μ. Εβδομάδας.
-τη νηστεία της προηγούμενης μέρας πριν κοινωνήσεις.
-την καθόλου νηστεία γιατί κουράζεσαι πολύ και θα πέσεις κάτω αν δε φας. (ο Θεός είσαι σίγουρος ότι θα σε καταλάβει)

Τώρα βέβαια στις παραπάνω περιπτώσεις, έχεις τη δυνατότητα να βάλεις και την δική σου προσωπική πινελιά. Όπως για παράδειγμα :
-να τρως τα γαλακτοκομικά κανονικά μέχρι τη Μ. Εβδομάδα.
-να μην τα τρως μόνο Τετάρτη και Παρασκευή.
-να τα τρως την πρώτη εβδομάδα και να μην τα τρως την τελευταία.
-να τα τρως πρώτη-δεύτερη και όχι την τρίτη.
Όλο αυτό γενικά, εξαρτάται από το “πακέτο” που θα επιλέξεις.

Τώρα αν προσθέσεις και το γάλα στο καφέ, που είναι μια δύσκολη περίπτωση, το λάδι στο φαγητό, το sex που εννοείτε ότι πρέπει να κόψεις, γιατί δεν μπορεί να μην τρως φέτα την ημέρα για παράδειγμα και το βράδυ να βγάζεις τα μάτια σου στο κρεβάτι. Όπως και να το δεις το θέμα το κρεβάτι έχει άλλη βαρύτητα … δε χωράει στη ίδια ζυγαριά με τη φέτα. Αν προσθέσουμε και ότι θα πρέπει να αποβάλεις την κάθε κακή ή πονηρή σκέψη για τον ή την συνάνθρωπο μας, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε μια τεράστια γκάμα επιλογής “πακέτου” νηστείας. “Πακέτου” που έχεις την δυνατότητα αφού το πάρεις, να μπορείς να το αναπροσαρμόσεις στην πορεία, αν καταλάβεις ότι έκανες λάθος στην επιλογή του. Σύμφωνα πάντα με τα γούστα σου, χωρίς να είσαι υποχρεωμένος να το επιστρέψεις και να διαλέξεις άλλο.

Τώρα αρκετούς που έχω ακούσει, για την επιλογή του “πακέτου” τους, λένε ότι είχαν την σύμφωνη γνώμη του πνευματικού τους. Εδώ να κάνω μια παρένθεση και να πω, ότι αυτός ο πνευματικός όταν τον ακούω από κάποιον, μου φέρνει στο μυαλό κάποιον μάνατζερ, ο οποίος μεσολαβεί μεταξύ εμού και του Θεού, για να πάρει ότι μπορεί περισσότερο για τον “πελάτη” του δλδ εμένα, κλείνει η παρένθεση.
Και απορώ πως είναι δυνατόν ένας παπάς ή ένας πνευματικός να δίνουν διαφορετικές κατευθύνσεις ως προς τη νηστεία ; (και όχι μόνο) Πως ο ένας σου επιτρέπει να κάνεις sex και ο άλλος όχι ; Πως ο ένας σου επιτρέπει να πίνεις γάλα και ο άλλος όχι ; Από τι εξαρτάτε αυτό το ναι ή το όχι ; είναι θέμα παζαρέματος με τους συμβουλάτορες αυτούς ;

Όπως καταλαβαίνω λοιπόν, είναι θέμα καλού χειρισμού ως προς την επιλογή του θρησκευτικού συμβουλάτορα. Αυτό που έχεις να κάνεις είναι να βρεις έναν “καλό” πνευματικό, που να τα “βρίσκεις” μαζί του. Έτσι θα παίρνεις και την ανωτέρω έγκριση για της επιλογές σου και να έχεις και την συνείδηση σου ήσυχη. Έτσι κι αλλιώς για να το λέει αυτός που είναι ειδικός κι έχει και τα κονέ, κάτι παραπάνω θα ξέρει από σένα.

Αυτά …

No comments: